Blog – Prof. Gheorghe Manolea

Despre Istoria ştiinţei, Despre Inventatori,şi…despre mine!

09 May

08.05.2013. Curs final- O experiență didactică

Posted in Actionari electromecanice, Evenimente în imagini (galerie foto), Mesaje transmise catre... on 09.05.13

———————————————————————————————————————————————————————————-

Curs final. O experiență didactică.

1968. Student în anul IV. În anul IV am audiat cursul de Acționări și automatizări electromecanice predat de profesorul Profir Degeratu. Am citit, am studiat cartea ” Acționări electromecanice” , apărută la Editura Didactică și Pedagogică în 1967 și scrisă de Mihai Brașovan. Am obținut o notă bună de la exigentul profesor Profir Degeratu.

1970. Absolvent cu proiectul ” Comanda adaptivă a acționărilor electromecanice”.

1970 Inginer, participant la Conferința naționala a cercurilor științifice studențești, Timișoara. Tema ” Comanda adaptivă a acționarilor electromecanice”. In Comisia de evaluare, reputații profesori : Nicolae Budișan , Constantin Belea. La final, am fost pe podium.

1972 Inginer. Decembrie. Gura Humorului. Școala ( ce am învățat la facultate) m-a ajutat . Am pornit , după câteva momente de emoții profesionale, un ventilator axial VOKD ,cu palele reglate la 45 de grade, antrenat cu un motor sincron pornit în asincron. Mai târziu, ajuns acasă, am aflat, cu bucurie, că …era o premieră.

1977. Martie – teribilul cutremur. Aprilie- concurs sever cu profesorii:Corneliu Ambrozie, Profir Degeratu, Victor Saviuc. Decembrie, 10 decembrie , începe drumul ” acționări electrice, acționări electromecanice”.

Am citit.

Am experimentat în laborator dar și în practica industrială : RELOC, Electroputere, ROSTRAMO Tg. Jiu, RONERA Pitești , PAN GROUP, Panificație Slatina, OLPO Podari, Bere Craiova, CET II, Termocentrala Ișalnița, VALVIO, SUINPROD Caracal, Electromecanica Ploiești, Automatica București ( O! Doamne! Ce bucurie!), EM Lupoaia, Cariera Jilț….

Predau cursul de Acționări electromecanice de mulți ani. În fiecare an mă gândesc  cum să predau acest curs. Ce să adaug nou și la ce să renunț? Ce exemple tehnice să dau pentru a fi convingător? Exemplele personale sunt cele mai convingătoare!!!. Ce asocieri să fac, altele decât cele tehnice, pentru ca studenții să înțeleagă mesajul, să rețină informația? Mereu m-am întrebat dacă am reușit să ating obiectivele didactice pe care mi le-am propus ! Răspunsurile au fost noi exemple , noi asocieri.

În timp , Cursul final a fost, de cele mai multe ori, ultimul curs predat, alteori a fost o sinteză a informațiilor predate.

Timpul înseamnă acumulări, creșteri.

2013.

Anul acesta, Cursul final a fost altceva.

Anul acesta, Cursul final a fost… o experiență didactică în care am îmbinat informația tehnică cu metodologia cercetării, cu inovarea.

Cursul final, intitulat anul acesta ” Despre inovare în acționările electromecanice ” sau ” Cum să privești ansamblul pentru a vedea detaliile” , a fost o ” construcție” realizată prin dialog interactiv cu cei care, în fond, sunt, de mâine, ingineri.Am exemplificat, pentru actionarile electrice, modul in care se pot  obtine solutii tehnice noi, inovative, prin studiul solutiilor existente si eliminarea dezavantajelor acestora.

Anul acesta, Cursul final a fost…o experiența didactică!

Auditoriul a fost , fizic , același – studenții din anul IV – , spiritual , altul.

Sunt mulțumit de rezultatul experienței didactice!

One comment »

2 comments on this topic

  1. Florin says:

    Va multumim domnule profesor pentru tot ce ati facut pentru noi, va dorim multa sanatate si vom incerca sa ducem mai departe tot ce ne-ati invatat.